You are currently viewing דוראנט, כל הכוח בידיך (שחקנים חופשיים #2) / גדי הלוי

דוראנט, כל הכוח בידיך (שחקנים חופשיים #2) / גדי הלוי

 

מאז שקווין דוראנט חתם עם גולדן סטייט בקיץ 2016, הוא זכה בשתי אליפויות (עוד אחת בדרך) ושני תארי MVP של הגמר תוך שהוא מציב ממוצעים של 27-6-5, ועשה את כל זה כשהוא בסך הכל אופציה, אחרי סטף קרי. בכתבה הראשונה בסדרה הזאת כתבתי על קיירי אירווינג, אבל לא להתבלבל: קווין דוראנט הוא השחקן ביותר בקיץ הזה, והוא יכול לשנות את הפנים של כל הליגה. כשאתה השחקן הכי טוב בעולם, ההחלטה שלך היא בעלת משמעות שכזו.

 

לדוראנט יש הרבה מאוד אפשרויות בקיץ. לא משנה מה הוא יעשה, ישפטו אותו על זה. ככה זה איתו. למען האמת, הוא מתמודד עם זה יפה מאוד. נראה שכל הדיבורים לא משפיעים על המשחק שלו, וזה מה שחשוב. בנוסף, בגלל העובדה שתמיד ישפטו אותו, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. והקטע עם דוראנט, אי אפשר לדעת מה הוא רוצה. בכתבה הזאת אציג את האפשרויות המרכזיות שלו בקיץ הזה ואנסה לנחש מה יקרה.

אופציה #1 – התפוח הגדול

דוראנט חותם עם הניו יורק ניקס. הניקס מביאים רכז סופרסטאר X (אירווינג, קמבה ווקר, דיאנג'לו ראסל וכו') + הבחירה השלישית. חובה לציין שקיימת האפשרות התאורטית (והלא סבירה) שהניקס שולחים בטרייד את כל השחקנים הצעירים (נוקס, מיצ'ל, נטיליקינה) + הבחירה השלישית + שאר החוזים של הניקס תמורת דייויס. אז יישאר לקבוצה מספיק מקום בשביל החוזים של דוראנט וחוזה מקס נוסף של שחקן עם פחות מ-10 שנים ניסיון בליגה (קיירי עונה להגדרה). במצב כזה יש לניקס את דייויס + קיירי + דוראנט, ושאר הסגל הם שחקנים חדשים שמגיעים עבור חוזי מינימום.

מה זה אומר בשביל דוראנט?

יתרונות – דוראנט הופך לכוכב הכי גדול בעיר הכי גדולה בליגה, על חוזה מקסימלי ומועמדות אוטומטית על גמר המזרח וסיכוי לא מבוטל גם על הגמר הגדול והאליפות עצמה. בנוסף, הוא מקבל חוויה חדשה בצד המזרחי של הליגה, ומקבל הזדמנות להחזיר את אחת מהקבוצות בליגה בחזרה מהמתים אל התהילה.

חסרונות – הוא עם כמות מאוד גדולה של כישרון סביבו (במקום קרי ותומפסון הוא עכשיו עם קיירי ואר ג'יי בארט) עם יותר אגו ממה שהיה באוקלנד, והמספרים שלו כנראה יחטפו מכה גדולה אפילו יותר ממה שהם חטפו כשהצטרף לקרי ולחבריו לפני שלוש שנים.

מה זה אומר בשביל הליגה?

  1. גולדן סטייט נחלשים (לכאורה), האובדן של דוראנט יכול להוביל לשתי תוצאות: לנפילה של השושלת הזאת או לכך שהיא תחזור לצורתה בעונה האגדית של ה- 9-73. עם זאת, אני בכל זאת מאמין שהם יחלשו לאחר עזיבה של דוראנט.
  2. המזרח מתחזק. אם דוראנט יעבור צד הוא יצטרף למזרח שכבר יש בו את יאניס אחרי עונת MVP ואולי גם את קאוואי לאונרד (אם הוא יישאר בקנדה – על זה נדבר בכתבה הבאה). זה משאיר במערב את כל השחקנים המבוגרים יחסית שסוף שיאם קרב (מלבד אנתוני דייוויס שגם הוא יכול להיות יעבור למזרח), ומשפר את סיכויי המזרח לשלוט בליגה בעתיד הקרוב.
  3. ניו יורק כמועמדת לאליפות תביא לעליות עצומות ברווחים של ה-NBA. כמות הכסף שקבוצה טובה בניו יורק יכולה להכניס לליגה היא עצומה, ואני מתאר לעצמי שאדם סילבר ישמח מאוד אם זה יקרה.

אופציה #2 – התפוח הגדול (פחות)

דוראנט חותם עם הברוקלין נטס. מה עוד יקרה? בערך אותו דבר כמו אם הוא יצטרף אל הניקס, הנטס או ישמרו את דיאנג'לו ראסל או יביאו רכז חופשי אחר במקומו (לא ניתן כלכלית להחזיק בדוראנט, ראסל ועוד שחקן על חוזה מאקס).

לנטס אמנם יש קבוצה מוכשרת בהרבה מאשר זו של הניקס (בכל זאת קבוצת פלייאוף מול הקבוצה הגרועה בליגה), אבל הם פחות אטרקטיביים מניו יורק האמיתית.

המסקנות די זהות לאלה של אופציה #1 – רק שדוראנט כבר לא יהיה ממש בעיר הכי גדולה והוא כבר לא יחזיר לחיים קבוצה משמעותית, והליגה כבר לא תקבל את אותן כמויות של כסף. חוץ מזה, שאר התוצאות זהות: גולדן סטייט עדיין נחלשים, המזרח עדיין מתחזק, דוראנט עדיין לא לבד והמספרים שלו לא ישתפרו.

 

אופציה #3 – עיר המלאכים (לברון, אל תתלהב)

דוראנט חותם עם הלוס אנג'לס קליפרס. הם מביאים עוד סופרסטאר, אולי בדמות קאוואי לאונרד. תוסיפו לזה את הספסל הכי טוב בליגה ומאמן מעולה, ותקבלו קבוצה ברמה של לפחות גמר המערב.

מה זה אומר בשביל דוראנט?

יתרונות – הוא נשאר בקופמורט זון שלו, בחוף המערבי. זוכה לנקר עיניים ללברון ולהראות לכולם מי באמת המלך של אל-איי, ומקבל את החבורה המושלמת: סופרסטאר תומך, שחקנים תפקודיים מעולים, את הספסל הטוב בליגה ומאמן הידוע חברותי לשחקנים.

חסרונות – המהלך הזה הרבה פחות רעשני. אולי זה לא חיסרון, אבל זה מהלך עם ווליום היסטורי הרבה יותר נמוך. אנשים יזכרו את הקיץ הזה הרבה יותר אם דוראנט ישנה את מאזן הכוחות בליגה אחרי שנים של שליטה מערבית.

מה זה אומר בשביל הליגה?

  1. המערב נשאר בעמדת הפייבוריט. כן, דוראנט עד כדי כך משמעותי.
  2. גולדן סטייט נחלשים עוד יותר. אם דוראנט נמצא במערב, בטח באותו בית, זה אומר הרבה יותר מפגשים מולו, מה שיוביל לסיכוי גדול יותר שכבר לא יהיה להם את המקום הראשון במערב. כן, גם ב-2018 הם היו במקום השני, אבל יוסטון היא קבוצה שהופכת לפחות טובה בפלייאוף, ודוראנט ידוע בזה שהוא משתפר בפלייאוף.
  3. הליגה מקבלת דרבי ברמה, מה שלא קרה כבר הרבה זמן. אני לא יודע כמה זה משפיע, אבל יש לזה פוטנציאל עסקי גדול מאוד.

אופציה #4 – אני רוצה את ה-MVP השני שלי

דוראנט חותם בקבוצה שאין בה עוד סופרסטאר. דאלאס, אינדיאנה, אטלנטה, סקרמנטו – קבוצות צעירות עם הרבה כסף ובעיקר בלי עוד סופרסטאר; אין אף אחד שימנע מדוראנט להציב מספרים ברמה של דוראנט ולהראות לכולם כמה הוא טוב באמת.

מה זה אומר בשביל דוראנט?

יתרונות – הזדמנות להראות לכולם כמה טוב הוא כשאין אף אחד שייקח לו את הכדור ויקלע במקומו. אין ווסטברוק, אין סטף קרי: הוא לבד. דוראנט יוכל להציב מספרים שאף פעם לא ראינו אצלו, ועדיין לקבל את הבוכטה שלו. הוא גם יזכה להיות מנטור של שחקנים צעירים, ויוכל ליצור שם לשווקים קטנים.

חסרונות – הוא פחות או יותר יקריב את הסיכוי לעוד אליפות. אם הוא יצטרף לאחת הקבוצות האלה, הוא יגיע מקסימום לגמר המזרח/מערב, וכנראה יעוף אפילו מוקדם יותר. הוא גם יקריב את ההזדמנות שלו לעבור לעיר גדולה.

מה זה אומר בשביל הליגה?

  1. זה יוסיף אוטומטית עוד קבוצה לשיחות היומיומיות על הליגה. כמה פעמים ביום יוצא לכם להזכיר את הסקרמנטו קינגס או את האטלנטה הוקס? כנראה מעט. אם דוראנט יצטרף לשוק קטן, השוק יהפוך לגדול, לפחות במסגרת של ה-NBA. אני לא אומר שהוא יכול להפוך עיר כמו אטלנטה לניו יורק, אבל הוא בהחלט יוכל להכניס אותם לדיון שזה יותר ממה שכל שחקן אחר יכול לעשות.
  2. מרוץ אליפות שונה לגמרי. המרוץ לאליפות יהיה ללא קווין דוראנט, מה שישנה את מאזן הכוחות באופן טוטאלי, כך שאין לדעת מה יקרה.
  3. השחקנים הצעירים שאליהם הוא יחבור לא יממשו את הפוטנציאל שלהם באופן מלא. אם לוקחים את לוקה דונצ'יץ', טריי יאנג, דיארון פוקס, שחקנים ששואפים להיות האופציה #1 בקבוצה שלהם ולהתחיל חזק את הקריירה שלהם, ושמים להם באמצע הדרך סלע עצום בשם קווין דוראנט, זה יאט מאוד את ההתפתחות שלהם. כן, יש סיכוי שדוראנט יעזור להם לגדול, אבל קשה לי להאמין שאם דוראנט יבחר להקריב את האליפות הוא יקריב גם את המספרים שלו וישתף שחקנים צעירים שמנקודת המבט שלו יש להם עוד קריירה שלמה להתפתח. כמובן, כדי שהם יתפתחו כמו שצריך, הם יהיו זקוקים לשנה השנייה והשלישית שלהם, ולכן, לא משנה לאן הוא ילך – השחקנים הצעירים שם יפגעו, ומי יודע, אולי נאבד כישרון כמו לוקה דונצ'יץ' בגלל ההחלטה של קווין דוראנט ב-2019.

 

אופציה #5 – נחמד לי פה, למה לעזוב?

דוראנט מאריך חוזה עם הווריורס. בום, עוד שתי אליפויות לרזומה. עוד לפחות תואר אחד של MVP של הגמר. מאריך את השושלת הנוכחית והופך אותה אולי לגדולה בהיסטוריה, אולי אפילו יותר מהסלטיקס של ביל ראסל, בהתחשב בנסיבות שהיו בשנות השישים.

מה זה אומר בשביל דוראנט?

יתרונות – הכל נשאר בדיוק אותו הדבר. אותם הרגלים, אותם מספרים, אותם הישגים ואותן אליפויות. הוא אפילו זוכה לעבור יחד איתם לסן פרנסיסקו, אז אפשר לסמן וי על המעבר לעיר גדולה. לא נשמע רע כל כך, אם אתם שואלים אותי.

חסרונות – אולי בזבוז של החלטה, החלטה שיכלה לשפר מאוד את התדמית של דוראנט אחרי ו-"לנקות" אותו מהמהלך שלו ב-2016.

מה זה אומר בשביל הליגה?

  1. גולדן סטייט יעקפו את שיקאגו של ג'ורדן בסולם השושלות ויהפכו לקבוצה השלישית הטובה ביותר בהיסטוריה, אחרי הסלטיקס והלייקרס.
  2. המזרח נשאר עלוב, המערב נשאר בשליטה טוטאלית של הווריורס ושום דבר מעניין במיוחד לא יקרה.
  3. קליי תומפסון ודמרקוס קאזינס כנראה ייאלצו לעזוב מסיבות כלכליות, אלא אם כן גולדן סטייט ישלמו כמויות גדולות מאוד של מס או יקריבו חצי מהקבוצה שלהם, כולל שחקנים חשובים כמו אנדרה איגודאלה ושחקנים צעירים כמו קווין קוק וקוון לוני.

הניחוש שלי

לפי דעתי, האפשרות הכי סבירה היא שדוראנט יחתום עם הניקס ויצרף אליו את קיירי אירווינג.. כמו שציינתי בכתבה על אירווינג, זה המהלך ההגיוני ביותר בשביל כולם. כולם מקבלים את העיר הגדולה, את הכסף שלהם, ואת השליטה (הפוטנציאלית) שלהם במזרח.

אני דווקא אשמח לראות קבוצה כזאת. אני חושב שיהיה מהנה מאוד לראות שני כוכבים תחת אור הזרקורים הכי בוהק ולראות איך הם מתפקדים. זאת תהיה נקודת מפנה בהיסטוריה של הקבוצה, ויזכרו את הקבוצה הזאת גם אם יצליחו וגם אם יכשלו. אני בעד שהם יצליחו. יהיה כיף לראות קבוצה בניו יורק מצליחה אחרי הרבה שנים, והאמת – מגיע לניו יורק קבוצה טובה שכזו.

 

סיכום

ההחלטה של דוראנט תהיה עצומה. היא תשפיע ישירות על המצב הכלכלי של הליגה, וכן על ההחלטות של כל השחקנים האחרים בקיץ הזה, על המעמד החברתי של קבוצות שלמות, ועל עתידם של שחקנים. אין ספק שההחלטה הזאת תשאיר סימן עצום בהיסטוריה של הליגה, ואני כבר מחכה לראות מה יקרה!

Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 ביוני 2019 8:18

ניתוח מצוין, תודה רבה גדי.
.
לא חושב שציוות של קוואי ודוראנט יביא לסינרגיה מיוחדת, ולכן לדעתי הוא לא יקרה. גם ציוות של קיירי ודוראנט נראה לי בעייתי מבחינת המרקם הקבוצתי, שניהם "טיפוסים".
.
הכי מגניב יהיה אם הוא יחזור לאוקלהומה, אולי דרך איזה סיין אנד טרייד ועם קבוצות נוספות מעורבות. זה אפשרי מבחינת הכללים? ואם כן, מה עם סיין אנד טרייד בין גולדן לניקס? לגולדן יש מה לעשות עם הצעירים של הניקס?

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 8:39

למה שדוראנט יסכים לסיין אנד טרייד? למה לו לעבור לשחק בניו יורק מוחלשת?
.
היות וככל הנראה גם גולדן סטייט, וגם הת'אנדר, יהיו קבוצות משלמות מס,
אז לא. סיין אנד טרייד של דוראנט לת'אנדר לא אפשרי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
2 ביוני 2019 14:48

תודה גיא.
.
בנוגע לניקס, אאלט הוא יכול לקבל חוזה יותר גבוה אם יעשה סיין אנד טרייד, לא? ואם הוא מגיע הטרייד זה משאיר מספיק מקום כדי להחתים עוד שני מקסימומים, לא? אז עם קיירי ובאטלר, נניח, הניקס לא בהכרח יהיו מוחלשים.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 16:45

בסיין אנד טרייד אפשר לחתום בדיוק על אותו מקסימום שאפשר לקבל כשחקן חופשי.

Ljos
Ljos
2 ביוני 2019 16:36

ניקס מוחלשת? מה זה?

משה פ. , לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
משה פ. , לא מבין כלום בטריידים ודראפטים
2 ביוני 2019 8:27

אופציה 6:

דוראנט חותם לשנה אחת בניו אורלינס ומנסה לעשות מעשה קוואי, רק שעליו זה לא נכפה אלא מבחירה.

השלישייה דוראנט-דיוויס- ציון מלווה במספר שחקנים צעירים מבטיחים שיגיעו בטריידים שירקח גריפין, יחד עם כמה ותיקים חופשיים שמחפשים עדיין סיכוי להגיע לגמר מנסה לעשות היסטוריה במערב ובליגה.

יצליח – גריפין מסמן עוד גולגולת בחגורה.
לא יצליח – דיוויס ודוראנט ממשיכים לדרכם (ניו יורק מתכוננת) וגריפין בונה סביב ציון את קבוצת העתיד של הליגה.

הסיכוי למימוש האופציה – 5% גג. נו, כבר אמרנו קאפקייק .

Cube
2 ביוני 2019 8:31

לא רואה דוראנט מגיע לניקס. נכון שזה NYC, והגארדן, והמזרח וכל סיבה אחרת. אבל המועדון, ובעיקר ההנהלה, לא מתפקדים. אחרי שהוא חותם, הם עוד עלולים להחתים את אמארה על חוזה מקס' ל4 שנים במקום את קיירי, כי מישהו אמר להם שצריך ביגמן. והוא ירצה קבוצה מתפקדת שבה הוא יכול לכל הפחות להגיע לגמר – לדעתי הקליפרס תפורים על זה, קבוצה מוכנה לשתול בה כוכב שיוביל אותה ויקח על עצמו את המשחק.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 8:44

דוראנטולה. לא ברור לי למה זה הכינוי שלו.
דעתי?
במילותיו של המשורר שמעון –
חחח
אני הייתי הולך על "אניגמה". תפור עליו.
.
כאמור, מה דוראנט יחליט בקיץ, זו תעלומה. מי לעזאזל מסוגל לפענח מה עובר לבחור בראש???
.
תודה, גדי. אחלה פוסט.

אסף
אסף
2 ביוני 2019 8:54

תודה גדי . אחלה ניתוח. האיש שומר את הקלפים קרוב לחזה,
אניגמה משהו. אבל אם צריך המר בכל זאת מבחינת דירוג האופציות: 1. ניקס 2. גולדן סטייט 3.קליפרס

ניר מועלם
ניר מועלם
2 ביוני 2019 8:54

תודה רבה, טור מאוד מעניין.
אני בתור אוהד הניקס אשמח מאוד לראות אותו מגיע אלינו וביחד איתו עוד איזה כוכב, אך אני הייתי מעדיף להשאיר את הצעירים הנפלאים שלנו(רובינסון,נוקס,סמית,טרייר וכו') כי אני חושב שהם יכולים באמת להפוך לשחקנים משלימים טובים.
אבל, בתור אוהד הניקס אני גם יודע שאי אפשר לשמוח עד אשר זה חתום ונעול, כי רק בניקס יודעים להרוס כל דבר, אז לא אתפלא לראות את דוראנט לא מגיע לניקס.
אני במקומו דווקא הייתי הולך לקליפרס אם הייתה אפשרות כזו, יש שם קבוצה מאוד טובה עם מאמן נהדר, אך לדעתי הוא לא יוכל לעשות שם גמר, ולגבי הניקס, אני גם לא בטוח שהוא יוכל לעשות גמר, זה מאוד תלוי מה שאר הסופרסטארים יעשו.

ניר מועלם
ניר מועלם
2 ביוני 2019 10:44

אם אתה מביא את דוראנט, אירווינג ואת דיוויס אתה סוגר לחלוטין את תקרת השכר שלך על שלושה שחקנים, ואתה עוד צריך להשלים את החמישייה ועוד לבנות ספסל נורמאלי עם הכסף שלא נישאר, ואני לא רוצה לחשוב בכלל על אפשרות שאחד מהשלושה נפצע, כי אז בכלל אין קבוצה.
אני הייתי מעדיף סגל יותר מאוזן, אבל אני לא ה-GM.

Berch
Berch
2 ביוני 2019 9:43

גם אצלי הלב אומר ניקס, הראש אומר קליפרס.
אחלה ניתוח
🙂

אסף
אסף
2 ביוני 2019 18:32
Reply to  Berch

הלב אומר חולוניה לא ברץ'?

Smiley
Smiley
2 ביוני 2019 9:45

שכחת פה את הקליפרס שהם יכולים לה]תיע וכל העונה הזו מחזרים אחרי קוואי… מה קורה אם קוואי נשאר, יש להם בסיס מצויין עבור דוראנט בעיר גדולה (לדעתי הפוטנציאל של הם גדול מהנטס הנמצאים באותה סיטואציה).
.
אני דווקא אכן מקווה שדוראנט יגיע לתפוח הגדול ויעורר קצת את הקבוצה המתה של הניקס. אני בהחלט רואה את ארווינג/באטלר חותמים שם יחד איתו ואם דיוויס מגיע זה בכלל פנטסטי.
.
לדעתי האופציות הן ישארות בווריורס מול מעבר לניקס (עם סופרסטאר נוסף).

Smiley
Smiley
2 ביוני 2019 10:07

טעות שלי. פספתי את הקליפרס

Smiley
Smiley
2 ביוני 2019 10:16

אני חושב שהנטס לא ממש אופציה מבחינת דוראנט. אומנם זה ניו יורק, אבל מרווח התמרון שלהם לעוד סופר סטאר הוא קטן משמעותית מאשר האופציות של הניקס – מקום לעוד סופר סטאר עם האופציה להביא את דיוויס.
הנטס זה לחבור לדיאנג'לו ראל, שאם כל הכבוד, הוא דרג שלישי אולי של הסופר סטארים בליגה.

אור
אור
2 ביוני 2019 10:02

אצלו אי אפשר לדעת, אשמח שייצא מג"ס ויגיע לקליפרס, בניקס עם קיירי זה יהיה 100% בידודים וכנראה 0 אליפויות כי שאר הקבוצה לא מספיק טובה. השאר לא נשמעות לי אופציות סבירות.
.
מצד שני אם יישאר זו תהיה אצבע בעין לקמפיין האגרסיבי של התקשורת והאוהדים הנייטרליים להוציא אותו מג"ס ואפשר יהיה להעריך אותו שלא נכנע לתכתיבים חיצוניים.

אור
אור
2 ביוני 2019 10:23

אוקיי, לא לקחתי בחשבון טרייד כזה.
.
לא חושב שדוראנט כזה ראוי להערכה אחרי המעבר ההוא אבל עם כל הדיבורים מסביב והרגישות שלו לדעת הקהל זה יהיה מפתיע שהוא יחליט להישאר ולקחת עוד אליפות או שתיים.

אור
אור
2 ביוני 2019 10:38

נכון, מבחינתי שיעשה מה שטוב לו ולא מה ש"מצפים" ממנו

ניר מועלם
ניר מועלם
2 ביוני 2019 10:48

מבחינתי הוא עשה צעד מדהים ב-2016, אני לא אוהב את גולדן סטייט, אבל אני יכול להבין מה הניע אותו, ואני מאוד מתחבר לזה שהוא רצה להגיע לקבוצה שתיאבק על התואר, ואיך אפשר לומר לא לקבוצה שלקחה את התואר בשנה שלפניי.
עכשיו אחרי שיש לו שני תארים ביד ואולי השלישי בדרך, הוא יכול להמשיך הלאה אל ההרפתקאה החדשה, אלה אם כן הוא יחליט שהוא שם פס על כולם ונישאר, למרות שאני לא בטוח כמה החברים שלו לקבוצה ישמחו על כך.

אגב, לא יודע אם מישהו שם לב או לא, אבל ההחלטה של דוראנט תשפיע באופן ישיר על תומפסון ועל דריימונד גרין.

אור
אור
2 ביוני 2019 10:54

אתה צודק, הדיבור הוא שישאירו את כולם על אף מס המותרות האסטרונומי.

אורי
אורי
2 ביוני 2019 10:58

קליי נשאר בגולדן סטייט, ההחלטה לא תשפיע עליו. הם יחתימו אותו בכל מקרה, יש לקוות שבמקס' שמגיע לו. הארכה של דוראנט לא תפגע ביכולת של ג"ס להחתים את קליי. דריימונד אופרה אחרת, וממילא בקיץ שאחרי.

אורי
אורי
2 ביוני 2019 10:55

אפשרות נוספת, לא סבירה אבל מי יודע?
דוראנט ללייקרס, AD מצטרף בטרייד על הצעירים, נותן את השלישיה הגדולה דוראנט-AD-לברון, ועוד קונוסים בשכר מינימום להשלים רוסטר.

ניר מועלם
ניר מועלם
2 ביוני 2019 12:54
Reply to  אורי

אני לא רואה את דיוויס עוזב את הפליקאנס ולא את דוראנט חותם בלייקרס.
אבל בהחלט היה מעניין לראות דבר כזה.

אסף
אסף
2 ביוני 2019 18:35

הלייקרס לא במאבק הזה. דוראנט די רמז שלא ירצה לשחק ליד לברון והכאוס הניהולי שם לא תורם.
הלייקרס יסתפקו בקיירי מקסימום

דדי
דדי
3 ביוני 2019 0:35
Reply to  אורי

ללייקרס עקרונית אין כרגע מקום בתקרה לדוראנט.

דביר
דביר
3 ביוני 2019 13:10
Reply to  דדי

ימצאו מקום אל תדאג

איתמר פורת
איתמר פורת
2 ביוני 2019 12:08

גדי פוסט באמת מצוין תודה רבה.
אני חושב שניתחת את האופציות באופן מעמיק ונכון. לדעתי הסיכוי שדוראנט יגיע לברוקלין נמוך למרות הפוטנציאל.
הקרב האמיתי יהיה בין הניקס לבין הקליפרס ובסוף יוחלט על הניקס. אם אנסה לנתח את מוחו הקודח של דוראנט אז הוא בעיקר חושב על המורשת שלו. ההרגשה היא שגם אם הוא ייקח עוד אליפויות ועוד fmvp אצל הווריורס זה לא ישנה למורשת כי זאת תמיד תהיה הקבוצה של קרי ולכן הוא יעזוב. בסופו של דבר אני מאמין שהוא יגיע אל הניקס לאחר שהוא ידבר עם כוכב אחר (קיירי?) שגם הוא יגיע. שם כמו שניתחת הוא יוכל לבסס את המורשת האמיתית במכה של הכדורסל ולהחזיר את הפרנצ'ייז הזה מהמתים.
אי אפשר להגזים בחשיבות של ההחלטה שלו. כל שאר הליגה והכוכבים מחכים למוצא פיו על מנת להסתדר. זאת אמורה להיות עוד החלטה שתשפיע רבות על ההיסטוריה של הליגה.
מצד שני, אף פעם אי לדעת מה באמת עובר בראש שלו..

דדי
דדי
3 ביוני 2019 0:33

הדומינו הראשון והחשוב מכולם הוא קיירי.

איתמר פורת
איתמר פורת
3 ביוני 2019 0:48
Reply to  דדי

דוראנט הרבה יותר חשוב אבל ההחלטה שלו בהחלט תושפע מההחלטה של קיירי

דדי
דדי
3 ביוני 2019 0:51

דוראנט ממש לא יותר חשוב כי הרבה יותר החלטות יושפעו מההחלטה של קיירי.

שחר אלוני
שחר אלוני
2 ביוני 2019 13:34

פוסט יפה, תודה
סוכנויות ההימורים מצדדות בברור באופציה של הניקס, אבל לדעתי זה הימור פרוע מדי עבור דוראנט
הייתי הולך על: גולדן, קליפרס, ולמהמרים – לייקרס

צביקה
צביקה
2 ביוני 2019 14:01

נהנתי מהכתבה אבל לדעתי התעלמת משיקול חשוב, והנוא ההנהלה. הוא ברח מאוקייסי כי הבין שההנהלה לא באמת מסוגלת לעשות מה שצריך כדי לבנות אלופה. לכן אני לא רואה שהוא ילך לניקס. רק אידיוט ילך לידיים של נולן באמת אחד הארגונים הכי דפוקים אוור. לדעתי זאת הסיבה שיש סיכוי מאוד גדול לקליפרס, וגם אולי יש סיכוי לנטס, כי בשנים האחרונות הם מתנהלים מצויין ומכלום עשו קבוצת פלייאוף, מה שמאפשר בהשקעה המתאימה לעשות שם קבוצה לאליפות. אם הבעלים וההנהלה ישכנעו אותו שהם עובדים על זה ברצינות ופותחים את הכיס בשביל זה – יש פה פוטנציאל אדיר.
כמובן שהאופציה להישאר לגמרי קיימת, ולדעתי היא באה במקום ראשון, לאחר מכן קליפרס ונטס וניקס אם בכלל באה בעדיפות אחרונה אצלו.

צביקה
צביקה
2 ביוני 2019 21:18

הדבר הכי בטוח בנבא זה שדולן יחרב כל דבר שיש לו. לכן איני מסכים איתך…לדוראנט אין עוד קריירה. מה שהוא לא יביא בחוזה הבא כבר לא יהיה לו. הנימור על הניקס הוא פסיכי. נו בריינר.

מנחם לס
מנחם לס
2 ביוני 2019 16:40

אני תמיד מגיע מאוחר בגלל ה-7 שעות הבדל, אבל ברצוני להחמיא לגדי הלוי על הפוסט הזה שהוא מנומק בצורה רציונלית והגיונית מיד, ולומר לו שזה פוסט מעולה ביותר, ולא רק לצעיר בן 15. זה פשוט פוסט מעולה.
לדעתי החלטתו תלויה מאד באם הוא יצליח לשחק בפריוויו הזה, ואם השתתפותו תביא נצחון. אם הוא לא משתתף, והווריורס מפסידה, הוא נשאר בווריורס במיליון אחוז כדי להביא נצחוןן בעונה הבאה ולהחשב כגיבור שחזר להציל קבוצה בתהליך שבירה. אם הוא משתתף ועוזר בנצחון בווריורס, כל האפשרויות שבמאמר פתוחות.

מנחם לס
מנחם לס
2 ביוני 2019 16:42

כמובן בפלייאוף ולא בפריוויו. מעתה אני מבטיח לקרוא את תגובותי לפני הפרסום. גם "והגיונית מאד" ולא "הגיונית מיד". סורי.

פינקי
פינקי
2 ביוני 2019 17:05

ניתוח מעולה, תודה רבה.

לגבי הישארות בג"ס, אני לא בקיא במשכורות, אבל אם זה באמת אומר לוותר על קליי, אז זה ממש לא "הכל נשאר אותו דבר".
בכמעט כל קבוצה אחרת קליי הוא שחקן של אופציה ראשונה בהתקפה.
זה בטח גם ישפיע על קרי, ודריימונד בטח לא יהיה מרוצה.

הצעד ההגיוני יהיה קליפרס.
מקווה שזה יקרה.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 17:09
Reply to  פינקי

אין שום סיבה (ברמת הכללים) שהישארות של דוראנט בגולדן סטייט תמנע מקליי לקבל גם הוא חוזה מקס שישאיר אותו במפרץ לעוד כמה וכמה שנים.
.
1. לגולדן סטייט זכויות הבירד, הן לא דוראנט, והן של קליי.
2. הבעלים כבר הודיע שאין לו שום בעיה לשלם כמה מס מותרות שצריך.

פינקי
פינקי
2 ביוני 2019 19:31

https://www.basketball-reference.com/contracts/GSW.html

מה זה כמה מס שצריך? זה סכום פסיכי!
הסאלארי קאפ ל2020 הוא 109 מיליון, ותקרת המותרות היא 130.
קרי + גרין + איגי + ליבינגסטון לוקחים 80 מיליון.
חוזי מקסימום לדוראנט וקליי זה עוד 80.
כבר הגענו ל160, וזה רק על חצי סגל…
אני לא ממש בקיא בחישובים, אבל גם אם יוותרו על קאזינס בל ולוני ויחתימו אסופת נגרים, משכורות + מס נראה לי יוצאות פה יותר מרבע מיליארד דולר.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 20:01
Reply to  פינקי

160 זו הערכה שמרנית (למקרה בו דוראנט ממשיך). 170 קרוב יותר למציאות.
זה יוצא משהו כמו 275 מיליון פיירול + מס.
וכן, זה מה שהבעלים של גולדן סטייט הכריז שהוא מוכן לשלם.

פינקי
פינקי
2 ביוני 2019 22:59

וואלה.
איזה בעלים תותח.
הת'אנדר הם פח, לא הייתי משווה אותם לכלום (אולי לניקס).
מאז הקבוצה שנתנה פייט לטריו של מיאמי הם עשו כל טעות אפשרית.

גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
גיא רוזן שמשוכנע שהגולדן בויז זוכים באלי-פו-ת-!
2 ביוני 2019 20:08
Reply to  פינקי

דרך אגב,
הת'אנדר ישלמו יותר מ-60 מיליון מס השנה.
בשביל הזכות להיות בחוץ אחרי סיבוב אחד בלבד.
פתאום ה-100 וקצת מיליון של מס עתידי שגולדן סטייט ישלמו בשביל להשאיר את קליי ודוראנט,
הם מרגישים קצת פחות מבוזבזים…

דדי
דדי
3 ביוני 2019 0:30
Reply to  פינקי

דוראנט וקליי זה 71.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
2 ביוני 2019 18:10

תודה רבה.
אני לא מסכים עם הרבה הנחות ומשפטים בפוסט, אבל מסכים עם השורה התחתונה – הכי טוב אם יגיע לניקס עם קיירי.
אני מתקשה להחליט למה יש יותר סיכוי, לזה או לקליפרס עם קוואי, נוטה לקליפרס למרות שציוות עם קוואי בעייתי מכמה סיבות, הן על המגרש והן מחוצה לו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
3 ביוני 2019 1:56

מסכים

דדי
דדי
3 ביוני 2019 0:27

הקליפרס נכון להיום לא יכולים להחתים את דוראנט ועוד שחקן מקסימום.
הם יצטרכו להעביר את גאלינרי ולוותר גם על כמה צעירים בשביל זה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
3 ביוני 2019 1:56
Reply to  דדי

לא בושה להעביר את גלינארי

פינצ'ר נובח לא נושך
פינצ'ר נובח לא נושך
3 ביוני 2019 2:25

כל הכח?

אבי
אבי
3 ביוני 2019 13:30

מה עם הקינגס?למה שדוראנט לא יילך לשחק שמה?

איתי
3 ביוני 2019 22:01

מבחינת כישרון חוץ מגולדן כמובן דווקא אטלנטה נראית כאופציה הטובה ביותר יש להם את טריי יאנג קולינס והוארטר הבחירה השמינית ואם הם מעבירים את בייזמור והבחירה העשירית תמורת חוזה נגמר יש להם רק 40 מיליון דולר חוזים מה שפותח דלת ללא פחות משלושה חוזי מקס משהו שיכול להפוך לטריי יאנג קוואי דוראנט קולינס וקאזינס/ווצביץ למשל ונשאר עוד ספסל נחמד מה שיכולה להפוך למתמודדת מכובדת לאליפות והחייאה של קבוצה ותהיה האלוף שלהם לעד הבעיה היחידה היא מיקומה של אטלנטה במפה

דדי
דדי
4 ביוני 2019 0:21
Reply to  איתי

אטלנטה יותר עסוקים בלנסות להטריד עבור בלייק גריפין.